ВКЛ / ВЫКЛ: ИЗОБРАЖЕНИЯ: ШРИФТ: A A A ФОН: Ц Ц Ц Ц
Қостанай облысы әкімдігі білім басқармасының «Алтынсарин ауданы білім бөлімінің Силантьев жалпы білім беретін мектебі» КММ
КГУ «Силантьевская общеобразовательная школа отдела образования Алтынсаринского района» Управления образования акимата Костанайской области
с. Силантьевка, ул. Шипина, 1а
8 (71445) 21-1-37
silantyevka@altynsarinroo.edu.kz

Қостанай облысы әкімдігі білім басқармасының «Алтынсарин ауданы білім бөлімінің Силантьев жалпы білім беретін мектебі» КММ
КГУ «Силантьевская общеобразовательная школа отдела образования Алтынсаринского района» Управления образования акимата Костанайской области

МЕНЮ

Жалпы білім беретін мектепте 3 сынып оқушыларына арналған функционалдық сауаттылықты дамыту бойынша сабақтар жинағы

Түсіндірме жазба

Қазақстандық авторлардың шығармалары арқылы оқырман құзыреттілігін қалыптастыру.

Қазіргі заманғы қазақстандық білім беру оқу сауаттылығын қалыптастыру және дамыту міндетін шеше отырып, әлемдік білім беру кеңістігіне белсенді түрде кіруге ұмтылады. Бүгінгі таңда мектеп білімінде бастауыш білім беру бойынша ҚР МЖМБС талаптарына сәйкес әмбебап оқу іс-әрекеттерін қалыптастыру негізі ретінде функционалдық оқу дағдыларын игеруге басты назар аударылады. Кез-келген мемлекеттің тәуелсіздігі тек экономикалық, саяси ғана емес, сонымен бірге әдебиет, фольклор, сөз үлкен рөл атқаратын рухани-адамгершілік негізге де негізделген.

Баланың оқуға деген қызығушылығын қалыптастыру және осы шеберлікті жетілдіру - мектептегі алғашқы төрт жылдағы оқыту мен тәрбиелеудің ұзақ мерзімді мақсаттарының бірі. Бірақ қалыптастыру, баланы оқуға үйрету-мұғалім үшін ең қиын міндеттердің бірі. PISA зерттеуінің нәтижелері бойынша Қазақстанның оқушылары ЭЫДҰ елдеріндегі өз құрдастарынан оқу сауаттылығы бойынша айтарлықтай артта қалып отыр.

Бұл мәселе бүгін ғана пайда болған жоқ. Біздің балаларымыз аз оқып қана қоймай, оқылған мәтінді нашар түсінетінін және қабылдайтынын мойындауымыз керек. Оқу кезінде талдау және қорытынды жасау дағдылары ақсайды. Бұл шын мәнінде ұлттың бәсекеге қабілеттілігіне әсер ететін үлкен мәселе. Сондықтан мемлекет Басшысы Қасым-Жомарт Тоқаев ҰҚО отырысында осы жағдайды түбегейлі өзгертіп, оқырман ұлт болу үшін шаралар қабылдауды тапсырды.

 

Оқу сауаттылығы неде?

PISA анықтамасы бойынша, оқу сауаттылығы-адамның жазбаша мәтіндерді түсіну және пайдалану, олар туралы ойлау және мақсаттарына жету, білімі мен мүмкіндіктерін кеңейту, әлеуметтік өмірге қатысу үшін оқумен айналысу қабілеті. 

ҚР Білім министрі Бейи Бектайұлы Бейсембаев оқырмандық сауаттылық туралы былай дейді:"оқырмандық сауаттылық – табысты тұлғаны қалыптастырудың, бәсекеге қабілеттіліктің және қазіргі қоғамда өзара іс-қимыл жасай білудің негізгі дағдыларының бірі".

Оқушылардың оқу жағдайы-факторлардың тұтас кешенінің нәтижесі. Көп жағдайда оқу сауаттылығының нашарлауы оқу жүктемесіне және оқуға деген ынтаның төмендеуіне байланысты. Тағы бір маңызды фактор — оқу құзыреттілігін дамыту жүйесінің болмауы, оқуды оқытудың жаңа әдістемелерін жеткіліксіз енгізу. Тәжірибе көрсеткендей, мұғалімдердің жұмысына оқушыларды оқытудың жаңа әдістері мен тәсілдерін енгізу жағдайды жақсы жаққа өзгерте алады.

Оқушыны оқуға қызықтыру және оның оқу құзыреттілігін қалыптастыру үшін не істеу керек? 

Егер біз бастауыш сыныптан бастап оқуға деген сүйіспеншілігімізді оятатын болсақ, біз тек оқырман ұлт бола аламыз. Ал жас ұрпақтың функционалдық сауатты және патриоттық тәрбиелі болуы үшін балалардың қазақстандық авторлардың көркем әдебиетін жиі оқуы өте маңызды. Мемлекет Басшысы Қасым-Жомарт Тоқаевтың " балаларда жалпыадамзаттық және ұлттық құндылықтарды тәрбиелеу керек. Әр балада патриотизм сезімі қалыптасуы керек".  

Адамгершілік құндылықтар жүйесінің қалыптасуы кітап оқу процесінде жүреді. 2021 оқу жылынан бастап оқуды қолдау және кітаптың беделін арттыру мақсатында ("оқуға арналған сән") білім алушылар арасында"Оқу мектебі" жобасы барлық жерде енгізілуде. 

Бұл жобада қазақстандық ақындар мен жазушылардың мәтіндерін оқуды өзекті деп санаймыз, сондай-ақ бір мезгілде мәтінмен жұмыс жүргізіп, оқу құзыреттерін дамыта отырып, жұмыс жүргіземіз.

Осы мақсатта біз "туған кеңістіктер" жинағын әзірледік және құрастырдық, онда қазақстандық авторлардың үшінші сыныптың "Тірі табиғат", "не жақсы және не жаман", "уақыт", "сәулет", "өнер", "көрнекті тұлғалар" тақырыптарына сәйкес келетін мәтіндерінің әртүрлі түрлері бар", "Су-өмір көзі", " демалыс мәдениеті. Мерекелер". Жинаққа қазақ ертегілері, әңгімелері, повестері, аңыздары, өлеңдері, бір сөзбен айтқанда, біреуіне бағынатын барлық жанрлық алуан түрлілік — жақсылық, махаббат, жанашырлық, барлық тіршілікке, туған табиғатқа сезімталдық, толеранттылық пен патриотизмге тәрбиелеу, Отанымыздың тарихи мұрасына мақтаныш, еңбек адамдарына құрмет. Бұл жинаққа енген әрбір шығарма өте қызықты және нұсқаулық. 

Тәжірибе көрсетіп отырғандай, оқушылар қазақстандық жазушылар мен Ы сияқты ақындардың ұсынылған шығармаларын үлкен қызығушылықпен жәнеаниемыласпен оқиды.Алтынсарин "Жомарт адам", М. Сүндетов "жаңа форма", М. Гумеров "әже", "тың алқаптағы Орман", Д. Досжанов " жаңбыр "("Ардақ, табынушының ұлы" шығармасынан), М. Зверев "табиғаттағы ауызға толы қиындықтар", қ. Жұмағалиев"мен ата-бабалар туралы ойлағанда", Қ. Толыбаев "батыр орақ туралы аңыз", қазақ аңызы" асақ құлан", дала аңызы" Айша - бибі кесенесі", М.Сүндетов" Байга " және тағы басқалар. 

Әр мәтінмен танысу үшін 2 сабақ ұсынылады. 

Біріншіден, балалар ойын-сауық және ойын түрінде тақырыпқа жақындайды, қазақстандық жазушылар мен ақындардың өмірбаянымен танысады, түсіну қиын сөздермен сөздік жұмыс жүргізеді, жаңа шығармамен өз бетінше танысады, оқылған материалдың мазмұнына сүйене отырып, карточкадағы тапсырманы орындайды. Тапсырмалар оқушыларға оқылымды түсінуді тексеруге де, мәтіндегі экспрессивтіліктің тілдік құралдарын, шығарманың негізгі ойы мен идеясын табу қабілетін дамытуға бағытталған өте алуан түрлі тапсырмалар ұсынылады. Әр тестке дескрипторлар құрастырылған және дұрыс жауаптар үшін баллдық жүйе ұсынылған. Осылайша, мұғалімге оқушылардың оқу сауаттылығының даму деңгейін бақылау оңай. Мұнда студенттерге шығармашылық тапсырманы орындау ұсынылады: эссе, әңгіме, әдеби кейіпкерге хат жазу. Екінші сабақта жіберілген барлық қателіктерге егжей-тегжейлі талдау жасалады, оқушылардың шығармашылық жұмыстары талданады. 

Осы тесттермен жүйелі жұмыс Бастауыш сынып оқушыларында келесі Дағдылар мен дағдыларды дамытады:

материалды таңдау, түсіндіру, түсіндірудің өз нұсқасын беру мүмкіндігі;
әр түрлі көздерден алынған деректерді бағалау дағдысы;
бейтаныс сөздердің мағынасын анықтау кезінде сөздікті қолдана білу;
мәтінмәннен сөздің мағынасын түсіне білу; 
мәтінді талдай білу, кейіпкерлердің іс-әрекеттеріне сипаттама беру;
мәтінге өз бетінше тақырып бере білу, жоспар құра білу;
оқу негізінде қорытынды жасау мүмкіндігі;
мәтінді тереңірек түсіну үшін жеке тәжірибе мен білімді, сондай-ақ мәдени түсініктерді қолдана білу;
әр түрлі жанрдағы шығармашылық жұмыстарды жазу.
Бұл "туған жер" жинағы тек 3 сынып оқушыларына ғана емес, сонымен қатар отбасылық оқуға да арналған. Оқумен байланысты әр түрлі қиындықтарды жеңу және одан тиісті ақпарат алу қаншалықты жағымды сезімдермен бірге жүрсе, соғұрлым балалардың осы қиындықтарды жеңуге деген оң ынтасын ояту оңайырақ болады, соғұрлым олардың мақсатқа ұмтылуы және жетістікке жетуі күшейеді. Табыс табысты тәжірибені қайталауға және оқу дағдыларын жақсартуға деген ұмтылысты арттырады.

Бұл нұсқаулық ұсынымдық сипатта болады.

Скачать сборник

© 2025. Все права защищены.